Limon Tuzu Kolaylığı

 
  Limon tuzuyla ilk tanışmam annemin evde reçel yaparken elindeki kristal benzeri şeyleri sayıyla reçele atmasıyla oldu. Ne olduğunu sordun ve ´´limon tuzu`` dedi. ´´Ne işe yarıyor?`` dedim. ´´Reçelin ağdalaşıp kıvam kazanmasını sağlıyor```dedi.
    Son sorum kaçta kaç oranla atıyorsun olmuştu. Bu tarz tarif sorularına annemin verdiği cevaplar beni çileden çıkarır. Yemek yapmasını bilmeyen ya da az deneyimli insanlara ´´göz kararı atıyorum`` cevabını veremezsin...
    Ama olayım reçel değil ya da kaç kaşık, kaç gram ve benzeri oranları alakadar etmiyor. Tembelin pratiğinde en doğal kimyasal tepkimeyle limon tuzunu kullanarak deneyimlediğim bir kaç kireç çözme olayını aktaracağım. Ya da umudum bu yönde...
    Elbette ev ile ilgilenen kadın, erkek bir çok kişi kendi hayat deneyimlerinde bir çok şeyle karşılaşmıştır. Yani sırf burada yazıyorum diye kimsenin bilmediği bir metot olduğunu ileri süremem.
    Uzatmadan ilk pratik deneyimize gelelim. Malum konu kireçli suyun artık bıraktığı ve bizim ağır kimyasal kullanmadan bunlardan kurtulma çabamız. Özellikle hemen hemen her evde kullanılan çaydanlık, kettle ve çamaşır makinası. 
    Hadi canım, dedirtecek basitlikte olan uygulamalar, neden, ne için sorularını akla getirse de, piyasada ki bir çok kireç sökücüyü kullanmaktansa bu üç üründe limon tuzunu tercih ettim.
    Çaydanlığınızın boyutunu ben bilemem elbette. Bu sebeple taşmayacak şekilde içine su koyun, tatlı kaşığı ile de limon tuzu. Su kaynama noktasında limon tuzu etkileşime girip yavaş yavaş kireç tabakasını eritir. Dediğim gibi  çaydanlığınızın boyutunu bilmediğimden siz arada kaynayan suyu, köpürmesine göre limon tuzu ekleyebilirsiniz.(Limon tuzunun bir çorba kaşığından fazla gerekeceğini düşünmüyorum.) Telleme gerekmeden kaynayan suda kireç kendi kendine çözülecektir, eğer aşırı inatçı değilse ^.^
    Aynı işlem kettle için de geçerli. Durmadan kaynayan türden değilse kaynadıktan sonra elle sallayarak çalkalamayı tavsiye ederim, daha etkili oluyor. Elinizi içine sokmadan metal bölümü yada plastik alanları kireçten arınıyor.
    Bu iki yöntem direkt içeceklerimizin bulunduğu kapları ilgilendirdiği için bol suyla çalkalamayı gerektirir. Ama ağır kimyasalla uğraşmadığımızdan limon tuzu kolaycana arınacaktır.
    Gelelim çamaşır makinemize. Bol bol kullandığımız kireç önleyici tedbirlere karşı, maddi bakımdan ben pes ettiğimden beri alternatif aradım. Sonuç eskilerin tekniği ´´soda`` olmuştu. Çamaşır sodası beyazların grileşmesini engeller ama makineyi pek korumaz. Bende ayda bir defa makinenin deterjan bölümüne bir çay bardağı limon tuzu koyarak, yüksek ısıda, makineyi boşta çalıştırıyorum. Makine eski ama hala tıkırında gidiyor.
    Limon tuzunun etki etmesi için yüksek ısı gerekli maalesef. Kaynama noktası ya da bir tık altı. Yoksa duşa kabin camlarında ki su ve kireç artıklarını da temizlemeyi düşünüyordum. El değilemiyen bir ısıyla zor olur ^.^

4 yorum:

  1. Corbalarda kullanmak dışında pek bi ise yaradigini bilmiyordum. Tesekkurler 😄

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çorbayı da ben bilmiyordum ^.^ Ben teşekkür ederim.

      Sil
    2. O zaman öneri, özellikle yogurtlu çorbalarda. Biraz ama cok degil. Ekşi seviyorsan simdiden afiyet olsun :)

      Sil
    3. Teşekkür ederim tavsiye için ^.^

      Sil

Bilgi

*Burada ki yazıların hepsi (konuk bloggerlar hariç) bana yani blog yöneticisine hatcepsut (Fulya Erdoğan) aittir. Hikayeler başka bir yerde kullanılamaz.
*Yorumların sorumluluğu yorumcunun kendine aittir.
*Güncellenen konuların başlıklarının yanına + işareti konulmuştur.
*Fotoğraf ve resimlerin üzerinde @hatcepsut olanlar, kendi çekimlerim ve tasarımlarım olur.

Newsletter Sign up

Bana Ulaşmak İsteyenler

Ad

E-posta *

Mesaj *

Copyright © 2013 Arada Saçmalamak Lazım ^.^ Download Blogger Templates